CO JE GOOGLE ANALYTICS

GOOGLE ANALYTICS JE NÁSTROJ S MNOHA UŽITEČNÝMI FUNKCEMI OD SPOLEČNOSTI GOOGLE, KTERÝ JE K DISPOZICI ZDARMA A SLEDUJE STATISTICKÁ DATA O UŽIVATELÍCH NA WEBU. ZÁROVEŇ SLEDUJE NÁVŠTĚVNOST VAŠÍ INTERNETOVÉ STRÁNKY.

Google analytics je možné využít jak v bezplatné verzi, tak i ve verzi placené. Obě verze se dají použít ke komerčním účelům. U placené verze je více rozšířených možností jako detaily sledování, vyšší kapacita a aktuálnější data. Google analytics je možné propojit s reklamním systémem Google adwords.

PŘEHLEDY A KONKRÉTNÍ SPECIFIKACE

  • Na Google analytics si můžete například zobrazit konkrétní návštěvy na vašem webu. 

  • Můžete se například podívat kolik lidí v určitém období navštíví váš web z České republiky, případně ze zahraničí. 

  • Získáte analýzu ohledně toho, zda návštěvníci přišli na váš web z počítače nebo mobilu.

  • Celkový počet zobrazení vašich stránek - klidně i jedním uživatelem.

  • Přehled o návštěvách vašeho webu v různých časových obdobích.

HLAVNÍ SEKCE V GOOGLE ANALYTICS

Sekce Google analytics se rozděluje do 4 hlavních skupin:

  • Publikum - přehled o tom, kdo váš web navštěvuje.

  • Chování - jak se návštěvníci na vašem webu chovají, kam chodí a co hledají.

  • Akvizice odkud a jak se uživatelé na váš web dostali.

  • Konverze - to jsou úkoly a cíle, které by návštěvníci měli na webu plnit.

CO VŠE GOOGLE ANALYTICS MĚŘÍ - ZÁKLADNÍ STATISTIKY

Google analytics je užitečný software, který dokáže zjistit v obecném měřítku - kdo a kdy se na vašem webu pohyboval a kdo váš web navštěvuje. Pokud máte více webových stránek, tak dokáže zjistit, která stránka je nepopulárnější a funguje podle podle vašich představ nejlépe.  Napíšeme vám zde základní statistiky: 

  • Návštěvy - celkový počet návštěv za určité období.

  • Uživatelé - počet uživatelů, kteří za určitou dobu navštívili váš web. 

  • Zobrazení webových stránek - celkový počet zobrazení konkrétních stránek na vašem webu.

  • Nové návštěvy - odhad procent uživatelů, kteří poprvé navštívili váš web. 

  • Doba, po kterou zákazník tráví na vašem webu - průměrná statistika času, který zákazník stráví na vašem webu.

  • Míra okamžitého opuštění webu - opuštění webu bez interakce, což znamená že zákazník přijde na web a následně ho po načtení úvodní stránky opustí.

Abychom si dokázali představit co Google analytics i detailněji dokáže zjistit: věk, pohlaví, lokalita, použitá technologie (mobil, pc, tablet), jazyk a další.

JAK VLOŽIT MĚŘÍCÍ KÓD GOOGLE ANALYTICS

Propojit konkrétní web s účtem Google analytics můžete pomocí měřicího kódu, který Vám tato služba vygeneruje. Kód byste měli následně vložit na konkrétní webovou stránku nebo stránky, které chcete měřit.